FOGLALKOZÁSOK

1.Képességfelmérés

Egyéni vizsgálat, kb.60-90 perc


Mi a menete? 

Az állapotfelmérés előtt a szülővel egy konzultáción átbeszéljük a problémát, egyeztetjük a lehetőségeket, és felvesszük az anamnézist,

Majd egyéni felmérés keretében különböző mozgások és játékos feladatok elvégzését kérjük a gyerektől, illetve megfigyeljük őt feladathelyzetben.

Mi mindenre terjed ki a vizsgálat?

Az érzékszervek épségére, a jó ceruzafogásra, az elemi mozgások összerendezettségére, az egyensúlyérzékre, a pontos finom-mozgások, a keresztcsatornák működésére, testséma tudására, a kéz-, láb-, fül-, és szemdominancia meghatározására, szemmozgások koordináltságára, térérzékelés, a térirányok felismerésére, reprodukáló képességre, soralkotás képességére, szem-kéz koordinációra, iránykövetés képességére, biztos alak-háttér megkülönböztetésére, alak- forma- szín- és nagyságállandóságra, Gestalt látásra, azonosság- különbözőség felismerésére, analizáló-szintetizáló képességre, általános tájékozottságra, beszédkészségre, gondolkodásra, emlékezetre, figyelemre, feladattudatra, kudarctűrésre, felnőttekhez való viszonyra.


2.Komplex mozgásterápia

Egyéni vagy kis csoportos foglalkozás 45 perc

4-5 éves kortól

Mit kell tudni a módszerről?

A komplex mozgásterápiát Delecato módszerére támoszkodva Kulcsár Györgyné (Panni néni) neuropedagógus fejlesztette ki. Az alapja, hogy a nehézségek nagy részének hátterében az idegrendszer éretlensége áll. A központi idegrendszer érése és a mozgás szoros kapcsolatban állnak egymással. A terápia serkenti az idegrendszer működését. Kidolgozott feladatsorok vannak az agy egyes területeinek stimulálására, így célzottan fejleszt egy-egy elmaradt részterületet, azonban komplex eredményeket hoz a módszer. 

Milyen problémákon segít?

  • Megkésett beszédfejlődés, beszédhibák esetén
  • Magatartászavar
  • Tanulási nehézségek
  • Diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia
  • Észlelés zavara: látás, hallás, mozgás, tapintás 
  • Figyelem és koncentráció zavarai
  • Térérzékelés zavara, nehéz tájékozódás
  • Egyensúly zavarok, tériszony
  • Lemaradt mozgásfejlődés
  • Finom-motorika fejlesztése
  • Szobatisztaság
  • Önbizalom erősítése
  • ADHD, ADD gyermekeknek
  • Keresztdominancia-problémák

Mennyi idő után tapasztalható változás?

Fontos tudni, hogy igazán akkor lesz hatékony, ha annak kiadott gyakorlatait, heti 3-5 napon keresztül, napi 10-15 percben elvégzi a gyermek. 

A fejlesztés pozitív hatása legalább nyolc-tíz hónapi gyakorlás után várható.

Terápia menete:

A vizsgálat  -állapotfelmérés- után fény derül arra, hogy melyek a problémás területek, és mit kell fejleszteni. A felmérést követően kb. 6-12 mozgásos feladatból álló gyakorlatsor kidolgozása következik. Ennek betanítása során már szükséges a szülő jelenléte is. Otthon is lehet végezni szülő segítségével vagy az általunk szervezett egyéni vagy páros formában.

Utána havi konzultációk következnek.

Milyen korosztálynak?

A módszer prevencióként is jól alkalmazható óvodás gyermekeknél, így 5 éves kortól ajánlott, felső korhatár nincs! Idős emberekkel is foglalkoztam és sikerrel.  Öregedéssel járó tüneteket csökkentette, mint pl.  ( koordinációs problémák, memóriagondok, szédülés, demencia stb).



      3. Iskolai előkészítő foglalkozások

Kiscsoportos (2-4 gyermek) vagy egyéni foglalkozások 

5-7 évesek részére

45 perc

Minden gyermek életében nagyon fontos pillanat az iskolakezdés. Egész életükre kihatással van, hogy hogyan kezdik el az iskolát, mennyire felkészültek, iskolaérettek, van-e feladattudatuk, magabiztosak-e, dominanciájuk kialakult-e, finnommotorikájuk megfelelő-e stb... A sikeres iskolai teljesítmény előfeltétele, hogy a gyermek készségei megfeleljenek az iskolai követelményeknek. A foglalkozásokon az iskolai érettséghez szükséges részképességeket játékos formában sajátítjuk el, a kis létszámú csoportoknak köszönhetően, illetve egyéni és páros formában egyaránt, egyénre szabott fejlesztésben részesülnek a gyerekek. 

Foglalkozások összetétele:

  • az írás-olvasás előkészítése,
  • mozgásfejlesztés
  • memóriafejlesztés

  • matematikai/logikus gondolkodás elsajátítása,  
  • szövegértés, szókincsbővítés,

  • figyelem fejlesztése,
  • szociális készségek 



4. Komplex szenzomotoros tréning 

Minden gyermek mozgásfejlődése különböző, ugyanakkor a születés után a babák mozgásfejlődése többnyire mégiscsak egy szabályos sorrendet követ. Éppen ezért, ha valamely mozgásforma kimarad gyermeked fejlődéséből, vagy valamilyen eltérést tapasztalunk érdemes egy szakembert felkeresni. Amikor a mozgásfejlődés nem kívánt módon zajlik, akkor az részképesség és tanulási zavarokhoz vezethet a későbbiekben. Fontos, hogy a nagymozgások nem csak a finommotoros mozgásokat alapozzák meg, hanem az agyi érési folyamatokat is stimulálják.

Az olyan nagymozgások mint a gurulás, kúszás- mászás, járás, futás, ugrás vagy dobás megfelelő fejlettsége nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a finommozgások fejlődése is zökkenőmentes legyen. A legtöbb nagymozgást a gyermekeknek el kell sajátítaniuk 3 éves koráig. Minden mozgásforma egymásra épül, ezért egy új mozgásforma kialakulását nem előzheti meg egy fejlettebb, nehezebb mozgásforma. Ezért a kisgyermekeknek tervszerűen felépített fejlesztő programot állítunk össze, amely magában foglalja a családnak nyújtandó segítséget, tanácsadást is. Az összeállításakor minden esetben figyelembe vesszük a gyerek egyéni szükségleteiket, aktuális fejlettségi állapotukat. Foglalkozásainkat mondókával, énekkel kísérjük, miközben észrevétlenül bővül szókincsük, ritmusérzékük is fejlődik.