
FOGLALKOZÁSOK
1.Képességfelmérés

Egyéni vizsgálat, kb.60-90 perc
Mi a menete?
Az állapotfelmérés előtt a szülővel egy konzultáción átbeszéljük a problémát, egyeztetjük a lehetőségeket, és felvesszük az anamnézist,
Majd egyéni felmérés keretében különböző mozgások és játékos feladatok elvégzését kérjük a gyerektől, illetve megfigyeljük őt feladathelyzetben.
Mi mindenre terjed ki a vizsgálat?
Az érzékszervek épségére, a jó ceruzafogásra, az elemi mozgások összerendezettségére, az egyensúlyérzékre, a pontos finom-mozgások, a keresztcsatornák működésére, testséma tudására, a kéz-, láb-, fül-, és szemdominancia meghatározására, szemmozgások koordináltságára, térérzékelés, a térirányok felismerésére, reprodukáló képességre, soralkotás képességére, szem-kéz koordinációra, iránykövetés képességére, biztos alak-háttér megkülönböztetésére, alak- forma- szín- és nagyságállandóságra, Gestalt látásra, azonosság- különbözőség felismerésére, analizáló-szintetizáló képességre, általános tájékozottságra, beszédkészségre, gondolkodásra, emlékezetre, figyelemre, feladattudatra, kudarctűrésre, felnőttekhez való viszonyra.
2.Komplex mozgásterápia
Egyéni vagy kis csoportos foglalkozás 45 perc
4-5 éves kortól
Mit kell tudni a módszerről?
A komplex mozgásterápiát Delecato módszerére támoszkodva Kulcsár Györgyné (Panni néni) neuropedagógus fejlesztette ki. Az alapja, hogy a nehézségek nagy részének hátterében az idegrendszer éretlensége áll. A központi idegrendszer érése és a mozgás szoros kapcsolatban állnak egymással. A terápia serkenti az idegrendszer működését. Kidolgozott feladatsorok vannak az agy egyes területeinek stimulálására, így célzottan fejleszt egy-egy elmaradt részterületet, azonban komplex eredményeket hoz a módszer.

Milyen problémákon segít?
- Megkésett beszédfejlődés, beszédhibák esetén
- Magatartászavar
- Tanulási nehézségek
- Diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia
- Észlelés zavara: látás, hallás, mozgás, tapintás
- Figyelem és koncentráció zavarai
- Térérzékelés zavara, nehéz tájékozódás
- Egyensúly zavarok, tériszony
- Lemaradt mozgásfejlődés
- Finom-motorika fejlesztése
- Szobatisztaság
- Önbizalom erősítése
- ADHD, ADD gyermekeknek
- Keresztdominancia-problémák
Mennyi idő után tapasztalható változás?
Fontos tudni, hogy igazán akkor lesz hatékony, ha annak kiadott gyakorlatait, heti 3-5 napon keresztül, napi 10-15 percben elvégzi a gyermek.
A fejlesztés pozitív hatása legalább nyolc-tíz hónapi gyakorlás után várható.
Terápia menete:
A vizsgálat -állapotfelmérés- után fény derül arra, hogy melyek a problémás területek, és mit kell fejleszteni. A felmérést követően kb. 6-12 mozgásos feladatból álló gyakorlatsor kidolgozása következik. Ennek betanítása során már szükséges a szülő jelenléte is. Otthon is lehet végezni szülő segítségével vagy az általunk szervezett egyéni vagy páros formában.
Utána havi konzultációk következnek.
Milyen korosztálynak?
A módszer prevencióként is jól alkalmazható óvodás gyermekeknél, így 5 éves kortól ajánlott, felső korhatár nincs! Idős emberekkel is foglalkoztam és sikerrel. Öregedéssel járó tüneteket csökkentette, mint pl. ( koordinációs problémák, memóriagondok, szédülés, demencia stb).

3. Iskolai előkészítő foglalkozások
Kiscsoportos (2-4 gyermek) vagy egyéni foglalkozások
5-7 évesek részére
45 perc
Minden gyermek életében nagyon fontos pillanat az iskolakezdés. Egész életükre kihatással van, hogy hogyan kezdik el az iskolát, mennyire felkészültek, iskolaérettek, van-e feladattudatuk, magabiztosak-e, dominanciájuk kialakult-e, finnommotorikájuk megfelelő-e stb... A sikeres iskolai teljesítmény előfeltétele, hogy a gyermek készségei megfeleljenek az iskolai követelményeknek. A foglalkozásokon az iskolai érettséghez szükséges részképességeket játékos formában sajátítjuk el, a kis létszámú csoportoknak köszönhetően, illetve egyéni és páros formában egyaránt, egyénre szabott fejlesztésben részesülnek a gyerekek.

Foglalkozások összetétele:
- az írás-olvasás előkészítése,
- mozgásfejlesztés
- memóriafejlesztés
- matematikai/logikus gondolkodás elsajátítása,
- szövegértés, szókincsbővítés,
- figyelem fejlesztése,
- szociális készségek
4. Komplex szenzomotoros tréning

Minden gyermek mozgásfejlődése különböző, ugyanakkor a születés után a babák mozgásfejlődése többnyire mégiscsak egy szabályos sorrendet követ. Éppen ezért, ha valamely mozgásforma kimarad gyermeked fejlődéséből, vagy valamilyen eltérést tapasztalunk érdemes egy szakembert felkeresni. Amikor a mozgásfejlődés nem kívánt módon zajlik, akkor az részképesség és tanulási zavarokhoz vezethet a későbbiekben. Fontos, hogy a nagymozgások nem csak a finommotoros mozgásokat alapozzák meg, hanem az agyi érési folyamatokat is stimulálják.
Az olyan nagymozgások mint a gurulás, kúszás- mászás, járás, futás, ugrás vagy dobás megfelelő fejlettsége nélkülözhetetlen ahhoz, hogy a finommozgások fejlődése is zökkenőmentes legyen. A legtöbb nagymozgást a gyermekeknek el kell sajátítaniuk 3 éves koráig. Minden mozgásforma egymásra épül, ezért egy új mozgásforma kialakulását nem előzheti meg egy fejlettebb, nehezebb mozgásforma. Ezért a kisgyermekeknek tervszerűen felépített fejlesztő programot állítunk össze, amely magában foglalja a családnak nyújtandó segítséget, tanácsadást is. Az összeállításakor minden esetben figyelembe vesszük a gyerek egyéni szükségleteiket, aktuális fejlettségi állapotukat. Foglalkozásainkat mondókával, énekkel kísérjük, miközben észrevétlenül bővül szókincsük, ritmusérzékük is fejlődik.